chateaux به قانونی تبلیغات استفاده تبلیغات

chateaux به: قانونی تبلیغات استفاده تبلیغات انتخابات ستاد انتخابات نامزدهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای اسلامی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار گوناگون کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

به گزارش گروه تحریریه سایت، کوچک بودن فقط به معنای ضعیف بودن نیست بلکه در دنیای محیط زیست این شاخصه می تواند مزایای زیادی داشته باشد. پستانداران کوچک در حفره ها

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

عبارات مهم : حیوان

به گزارش گروه تحریریه سایت، کوچک بودن فقط به معنای ضعیف بودن نیست بلکه در دنیای محیط زیست این شاخصه می تواند مزایای زیادی داشته باشد. پستانداران کوچک در حفره های کوچکی زندگی می کنند که در دسترس حیوانات بزرگ تر نیستند و جثه ی کوچک ارزش به آن ها اجازه می دهد ساده تر در لانه های مخفی خود در میان شکاف های کوچک مخفی شوند، یا از سست ترین شاخه های درختان اوج بروند. به علاوه، این حیوانات بسیار بامزه هستند.

۱- موش شبگرد اتروریایی

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

موش های شبگرد کوچک زیادی در دنیا وجود دارد، ولی موش شبگرد اتروریایی کوچک ترین گونه ی آن هست. در حقیقت، این موش ها کوچک ترین پستانداران دنیا از نظر وزن هستند. این حیوان به طور میانگین کمتر از ۲ گرم وزن دارد و طول بدن آن نزدیک به ۴ سانتی متر است.

به گزارش گروه تحریریه سایت، کوچک بودن فقط به معنای ضعیف بودن نیست بلکه در دنیای محیط زیست این شاخصه می تواند مزایای زیادی داشته باشد. پستانداران کوچک در حفره ها

موش شبگرد اتروریایی علیرغم جثه ی کوچکش، اشتهای زیادی جهت خوردن دارد و معمولا روزانه ۲ برابر وزن بدنش غذا می خورد.

۲- موش دوپا

این پستانداران پاهایی شبیه به کانگورو دارند که به آن ها اجازه می دهد به اندازه ی فاصله ای بسیار زیاد از طول بدن ارزش جهش کنند. این شاخصه به آن ها کمک می کند در بیابان های خشک و وسیع محل زندگی ارزش به سرعت حرکت کنند.

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

این توانایی یک نمونه ی عالی از فرآیند تکامل هست. اگرچه ممکن است موش های دوپا شبیه به کانگوروها به نظر برسند، ولی در حقیقت هیچ ارتباطی میان آن ها وجود ندارد. در واقع این موش ها از دسته ی جوندگان هستند.

کوچک ترین گونه ی این حیوان، موش های کوچک دوپا هستند که کوچ ترین جونده ی دنیا هم محسوب می شوند.

به گزارش گروه تحریریه سایت، کوچک بودن فقط به معنای ضعیف بودن نیست بلکه در دنیای محیط زیست این شاخصه می تواند مزایای زیادی داشته باشد. پستانداران کوچک در حفره ها

۳- خفاش زنبوری

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

خفاش زنبوری به آن خفاش بینی خوکی کیتی هم گفته می شود و کوچک ترین خفاش و پستاندار دنیا از نظر اندازه ی جمجمه است.

این خفاش تنها در حدود ۲ گرم وزن دارد و به قدری کوچک است که اگر شب ها در نزدیکی گوش هایتان وز وز کند حتما آن را با زنبور اشتباه می گیرید.

متأسفانه جثه ی نحیف این خفاش ها از اوضاع بیولوژیکی آن ها هم حکایت می کند. اتحادیه ی بین المللی حفاظت از طبیعت، خفاش زنبوری را در فهرست حیوانات آسیب پذیر قرار داده و در اصل به علت فعالیت های انسانی جمعیت اندک آن ها در خطر انقراض دارد.

۴- لمور موشی

لمورهای موشی کوچک ترین پستانداران نخستین در دنیا هستند و طول آن ها با احتساب دم ارزش حدود ۲۷ سانتی متر است.

کوچک ترین گونه ی این حیوان، لمور موشی مادام برت است که تنها حدود ۱۰ سانتی متر طول و نزدیک به ۳۰ گرم وزن دارد و به آسانی در کف دست انسان جای می گیرد.

۵- قاقم (راسوی کوچک)

قاقم ها کوچک ترین حیوان گوشتخوار دنیا هستند. این حیوان کمتر از ۵۰ گرم وزن دارد و احتمالا به مشکل می توان باور کرد که حیوانی تا این اندازه کوچک، چنین شکارچی باهوشی باشد، ولی قاقم های کوچک تر کابوس جانوران جونده ی زیستگاه ارزش هستند. همچنین خوی این حیوانات اغلب از آنچه که جثه ی کوچک ارزش نشان می دهد وحشی تر است.

۶- صاریغ کوچک

این جانوران کیسه دار که طول آن ها از ۵ تا ۱۰ سانتی متر تفاوت دارد و اغلب کمی زیاد از ۱۰ گرم وزن دارند، در استرالیا و گینه یافت می شوند.

این حیوانات به قدری کوچک هستند و تشخیص آن ها به قدری سخت است که گونه ی جدیدی از صاریغ های کوچک در سال ۲۰۰۷ کشف شدند.

۷- موش کوچک افریقایی

این حیوان کوچک ترین موش دنیا است و طول آن کمتر از ۷ سانتی متر بوده و اغلب کمتر از ۱۰ گرم وزن دارد.

در حقیقت، این حیوان به قدری کوچک است که معمولا آب مورد نیازش را تنها با لیس زدن شبنم های روی سنگریزه هایی تأمین می کند که هوشمندانه در برابر لانه ی زیر زمینی خود انبار می کند.

۸- مارموزت کوچک

این میمون ها به قدری کوچک هستند که به آسانی در جیب بغل لباس تان جای می گیرند و به همین علت به آن ها میمون جیبی هم گفته می شود. مارموزت های کوچک حیوانات بومی جنگل های بارانی آمازون هستند و کوچک ترین میمون دنیا به شمار می روند.

طول بدن مارموزت های کوچک به ندرت به بیش از ۱۵ یا ۱۶ سانتی متر می رسد و مارموزت های بالغ معمولا کمتر از ۱۴۰ گرم وزن دارند. غذای این میمون ها حشره هست. به علاوه، این حیوانات عمر طولانی ای دارند و در اسارات (باغ وحش و غیره) گاهی ۲۰ سال عمر می کنند.

۹- پلنیگیل دم دراز

پلنیگیل (Planigale) در زبان استرالیایی به معنای کوچک هست. این حیوان بومی استرالیا، کوچک ترین جانور کیسه دار دنیا است.

سر این حیوان به اندازه ی یک پنجم بدن آن هست. این شاخصه به پلنیگیل ها اجازه می دهد تا دورن شکاف ها و سوراخ هایی خود را جای دهند که حیوانات دیگر قادر به پیدا کردن ارزش نیستند. وزن این حیوان کمتر از ۵ گرم است و به طور میانگین ۶۰ میلی متر طول دارد.

۱۰- موش کور امریکایی

این حیوان کوچک ترین گونه ی موش کور در دنیا است و کمتر از ۵ سانتی متر طول و تنها حدود ۱۰ گرم وزن دارد.

این موش های کور در شمال غرب امریکا و استان بریتیش کلمبیا در کانادا یافت می شوند. پاهای جلویی این حیوانات کوچک تر از سایر گونه های موش کور است و از این نظر شبیه به موش های شبگرد هستند.

۱۱- موش شبگرد درختی

موش های شبگرد درختی گونه ی جداگانه ای در میان پستانداران هستند و اگرچه فسیلی از آن ها یافت نشده ولی در حقیقت به پستانداران نخستین مربوط هستند. نسبت وزنی مغز به بدن در موش های شبگرد درختی زیاد از این نسبت در انسان ها است.

کوچک ترین گونه ی این حیوان، موش شبگرد درختی دم قلمی است و تنها ۲۵ گرم وزن و به ندرت زیاد از ۱۰ سانتی متر طول دارد.

واژه های کلیدی: حیوان | میمون | حیوانات | اخبار گوناگون

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

کوچکترین پستانداران دنیا را بشناسید

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه